lørdag 25. april 2009

Vintererle

Jeg visste at det fins andre erler enn linerla, som vi har mye av på mine kanter, men at denne gule karen skulle dukke opp her hadde jeg aldri trodd. Den holder til på parkeringsplassen ved skolen, og er riktig sosial, akkurat som linerla. Tok kameraet med i går, og fikk tatt bilder mens den danset rundt. Er den ikke nydelig?
Under over alle undre: Vi ble ferdig med malinga i går. Tok moppen og dro over tak og vegger for å fjerne pussestøv, luftet gardiner, dyner og puter, og fikk alt på plass igjen.
Varmt i solveggen på ettermiddagen. Herlig!

2 kommentarer:

  1. Oj, den fuglen har jeg ikke hørt om før. Veldig fin i fargene da.

    Ha en fortsatt flott lørdag!

    Hilsen Frøya-Heidi

    SvarSlett
  2. Ja, ikke sant? Jeg tror ikke den er særlig tallrik i vårt land, men desto finere er det å få se den og faktisk få enslags(!) kontakt med den. God helg!

    SvarSlett