mandag 11. april 2016

Vårbilder


Mye snø igjen i hagen, men det går likevel stadig framover. Disse gamle krokusene overrasket meg med blomstring allerede på lørdag da det var enkelte solgløtt her. I dag, da jeg tok kameraet med ut er det overskyet med fare for regn og sludd. Slik er april :)
Ved sørveggen kommer stadig flere skudd. Her spretter peoner, løytnantshjerte og martagonliljer opp

I drivhuset har namdalsrosa våknet til liv. Pussig fenomen dette her: Rosebusken er plantet på utsiden av drivhuset, trives ikke noe særlig der ute og blomstret aldri -før den fant på å sende et rotskudd inn i drivhuset. Der stortrives den, har blitt to meter høy og fikk mange velduftende roser i fjor. Artig!
Priklestund i drivhuset i går. Mye hyggeligere enn å drive på inne synes jeg. Nå har jeg priklet petunia, zinnia, dahlia og stokkroser (som forhåpentligvis vil blomstre allerede i sommer)

4 kommentarer:

  1. Herlig med vår og de første spirene. Heldig du, jeg må nok vente enda ei stund :)

    SvarSlett
  2. Så deilig med at du får krokusen opp, æ får ikke til krokus her i skjomen, skjønner ikke hvorfor ?
    Æ sitter også i drivhuset med prikling , og det er så koselig og tilbringe tid der inne, for der har vi vår :)
    Nu meldes det om kaldere vær fremover og sne, håper ikke det blir langvarig.

    Ha ei fin uke i målselv.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  3. Vår en en deilig tid. Spesielt når solstrålene varmer opp den ellers kalde lufta. Så koselig med alle skuddene som stikker opp. Jeg venter spent på mine peoner. Ser at en eldre peon kommer opp. Så venter jeg spent på noen frø som ble sådd for 2-3 år siden. Spent på om det blir noe av eller ikke.
    Artig med rosa di som fant veien inn i drivhuset :)
    Mange flotte bilder.

    SvarSlett
  4. Takk for hyggelige kommentarer!

    SvarSlett