fredag 17. juni 2011

Geraniumene mine

Jeg har prøvd meg på det før, og nå prøver jeg igjen på å identifisere geraniumene i hagen min. Hvis jeg oppdaterer lista mi etterhvert som planter dukker opp og begynner å blomstre blir det kanskje en viss oversikt. Disse første har jeg plukket inn originalskiltene på i dag, og erstattet dem med mer diskrete svarte håndskrevne merkepinner, så de skulle være riktig. God start i alle fall.

Geranium cantabrigiense ’Cambridge’  
Geranium cant. ’Bikovo’ 
Geranium cant.  ’Carina’  
Geranium cin. subcaulencens rødrosa
Geranium dalmaticum rosa, 15 cm
Geranium endressii -Høststorkenebb, 30 - 40 cm
Geranium endressii ’Beholder’s Eye’ 
Geranium himalayense -Praktstorkenebb
Geranium himalayense 'Plenum' -Praktstorkenebb, fylt, 40 cm
Geranium macrorrhizum ’De Bilt’ 
Geranium macrorrhizum’White Ness’   
Geranium macrorrhizum Bevan's Variety’ 
Geranium macrorrhizum Ingwersens Variety', rosa, 30 cm
Geranium macrorrhizum Spessart' 30 cm
Geranium maculatum 'Espresso' lys rosa, brun-rødt bladverk 30 cm

G. phaeum 'Samobor'
G. sanguineum ’Tiny Monster’ 
Geranium x magnificum, julistorkenebb, fiolett, 50 cm
Geranium 'Orion', 50 - 60 cm, blå

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar