lørdag 8. oktober 2011

Snøfiller

Der kom sannelig de første fillene -som forutsagt. Men selv om det var ganske hustrig i dag skinte sola innimellom, og det var ganske fint å være ute. Samlet noen frøkapsler, og klipte ned og kastet andre som jeg ikke vil ha overalt i hagen. Så tømte jeg resten av dammen og fant, til min store overraskelse og forskrekkelse, en slørhale som absolutt ikke burde vært der i det hele tatt og som jeg ikke hadde sett siden i juli. Der lå den og gispet etter luft(vann). Kom heldigvis i tide og fikk reddet den. Nå svømmer den god og varm i akvariet sammen med gullfiskene.
I kveld er det minusgrader og kraftig nordlys. Fyrer i ovnen og koser meg i oktoberkvelden.

2 kommentarer:

  1. Otroligt vilka kyla fiskarna tycks tåla, gott du hittade slørhalen, det är nog bäst i aquariet nu.
    Din hösthage ser vacker ut men visst är det konstigt att en och annan vårblomma kommer nu? Snöflingerna ligger 'runt hörnet' här också, snart blir det väl lite vitt igen.
    Ha det godt :)

    SvarSlett
  2. Smukt billede.
    Godt du redede Slør halen.
    Tak for kigget.

    SvarSlett