fredag 27. januar 2023

Årets nye frø

 

Så er vi kommet et godt stykke inn i nyåret, dagene blir stadig lengre, og det er på tide å starte plantesesongen. Var på gartneriet Finnsnes og der var frøene kommet på plass. Har jo massevis av frø fra før  som sikkert er fullt brukbare, men kom nå hjem med fire frøposer. Blodbegerfrø hadde jeg slett ikke trengt å kjøpe i år heller, for det viste seg at det var begynt å sprette i plantene fra i fjor. Det hadde jeg aldri trodd ettersom frosten hadde ødelagt plantene helt før jeg fikk tatt dem inn i varmen i fjor høst. Ikke var det antydning til modne frø heller, så derfor måtte jeg kjøpe frø i år, trodde jeg. Nå har jeg sådd to frø, så får vi se om de vil spire. 

Frø fra Solblomsten (Nelson Garden)

Blodbeger

Chili 'Jamaican Bell'

Gulrot, flerfarget 'Harlequin Mix'

Rødbeter, flerfarget 'Hullahoop Mix'

Det ble ei bestilling hos Garden Living i år også:

Stemorsblomst 'Nature Antique Shades F1 - Viola x wittrockianax1

79 NOK

Mariklokke 'Cup And Saucer Mixed' - Campanula mediumx1

39 NOK

Moskuskattost 'Appleblossom' - Malva moschatax1

69 NOK

Nepalmure 'Ron McBeath' - Potentilla nepalensisx1

69 NOK

Georgine 'Cactus Flowered Mixed' - Dahliax1

39 NOK

Hyasintridderspore 'Summer Bouquet Mixed' - Consolida ajacisx1

59 NOK

Kjempeverbena - Verbena bonariensisx1

59 NOK

Kornvalmue 'Angels Choir’ - Papaver rhoeasx1

69 NOK

Kornvalmue 'Mother of Pearl’ - Papaver rhoeasx1

59 NOK

Lobelia 'White Fountain’ - Hengelobeliax1

39 NOK

Ringblomst 'Fruit Burst Mixed' - Calendula officinalisx1

59 NOK

Fint å komme i gang så smått med såingen. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar