onsdag 5. oktober 2011

Noen flere oktoberbilder

Nå må jeg vel regne med at den første snøen er like om hjørnet, så jeg er godt i gang med opprydding etter sommersesongen.
 I helga tømte og spylte jeg verandakassene, men siden blomstene enda var så fine hadde jeg ikke hjerte til å hive dem i komposten, så nå tilbringer de sin siste tid i bedene rundt omkring der det var plass. Fint med litt blomstring på bakken nå på tampen.
Gullfiskene svømmer enda rundt i dammen, men nå må de nok inn. Vasket og gjorde akvariet klart i ettermiddag, så nå er det like før jeg kan hente dem inn i varmen. Blir fint å få fiskene inn i stua igjen.
                                             Kinasøteknoppene blir stadig større, men har ikke åpnet seg enda. Er så spent på å se dem i blomst. Nå må de skynde seg! Skal visstnok komme snø til helga.....:(
                           Enda en aurikkel har funnet det for godt å glede meg med en liten høstblomstring.
                   Hører stadig lyden av sølvbjeller når jeg er ute i hagen. Det er flokker av sidensvanser som farer hit og dit og beiter på trærne. Vakre fugler!
                  Nå i høst har jeg fått meg et hageskur! Kjøpte et byggesett fra Maxbo og satte det opp på noen dager like ved drivhuset. Perfekt! Nå blir det litt enklere å holde orden på redskaper og potter og alt som ikke har plass i drivhuset.
                     Absolutt siste liljeblomst for denne gangen. Rød og fin lyser den opp blant geranier.
 Synes denne delphiniumen er flott, spesielt den hvite, som egentlig er kremhvit. Sådd i år, faktisk, og har blomstret lenge.
Regnbyger og noen solgløtt i dag. 6-7 grader, tror jeg. Og i fjellene er det snø på de høyeste toppene.

1 kommentar:

  1. Duverden så mye fint som blomstrer hos deg fremdeles,håper kinasøten rekker det,de er jo såå fine!Sidensvansen har vi ikke sett enda,men det pleier å være store flokker her på høsten!

    SvarSlett