søndag 28. oktober 2012

Snø

Du all verden som det snør. I formiddag hadde vi fått 60 cm, og siden har det bare fortsatt å lave ned. Denne blir vel liggende antar jeg. Litt for tidlig, men men.

 Nå har rosebuen takket for seg. Like greit - de to siste årene har jeg spjelket den med kvister og tau. Ikke særlig vakkert.
 Kajsa og jeg på inspeksjon. Nå har vi måkket drivhustaket.
       
 Har ristet snøen av de nye epletrærne så de ikke skal brekke. Burde vel egentlig støtte/binde opp greinene.
 Sol og nysnø, det er nesten april, det:)
 Brune, umodne og ihjelfrosne epler. Æsj! Hvorfor plukket jeg dem ikke i forrige uke før frosten satte inn:(
Nå er det på tide å avvikle den siste blomsterkassen.
 Så langt kom jeg inne i drivhuset. Grusen, som jeg skulle ha i botnen, frøs fast på tilhengeren så det ble litt strev med å få den på plass. Steinmel og heller får jeg ikke fram i snøen, så nå har jeg avsluttet her for denne gang. Det blir vel ei ordning til våren, tenker jeg.

17 kommentarer:

  1. Ja, nu er vinteren på plass, deilig med sne selv om den kom litt for tidlig iår.
    Fine vinter bilder.

    Ha en fin kveld, hilsen Lisbeth :9

    SvarSlett
  2. It looks like your garden went fast forward to January. The flowers in your boxes were no match for the deep snowfall. The second picture, showing the surrounding country, is especially pretty with the trees all draped in snow.

    SvarSlett
  3. Så fine vinterbilder! Skikkelig julestemning:)
    Nå har det begynt såvidt her også, men ikke i slike mengder som hos deg!

    SvarSlett
  4. Huttetu, så mye snø allerede nå! Jeg vet at du bor langt mot nord, men likevel. Ha ny fin uke!

    SvarSlett
  5. Huff, 60 cm på en gang? Syns det var litt brutalt, jeg. Her har det også snødd, men ikke på langt nær så mye, kanskje 10 cm. Nok, det :)
    Stemningsfulle bilder, og solen er absolutt formildende!

    SvarSlett
  6. Wow, det var litt av et snøfall.
    Ennå bart her hos meg, men det varer vel ikke lenge er jeg redd :) Ha en fortsatt fin uke.

    SvarSlett
  7. Oj, du har fått mykje snø og så tidlig!!!!
    Ja, ja ein må berre ta imot det som kjem.
    Vinter hos meg og ca 10 cm snø men det er kaldt.
    Stemningsfulle bilder du har tatt.
    Ha ei fin veke.

    SvarSlett
  8. Det var mye snø! Så fine, stemningsfulle bilder!

    SvarSlett
  9. Hyggelig med kommentarer. Takk skal dere ha. Nå har jeg det så travelt at jeg ikke har vært inne i bloggen min siden jeg skrev siste innlegg. Men da er det ekstra hyggelig å se at dere har vært innom og lagt inn en kommentar. Burde ha vært flinkere selv -er innom blogger når jeg har tid, men har altfor sjelden tid til å sette spor etter meg og det er jo veldig dumt. Men altså: Flott at det fins noen som gjør det:) TAKK!

    SvarSlett
  10. Hyggelig med kommentarer. Takk skal dere ha. Nå har jeg det så travelt at jeg ikke har vært inne i bloggen min siden jeg skrev siste innlegg. Men da er det ekstra hyggelig å se at dere har vært innom og lagt inn en kommentar. Burde ha vært flinkere selv -er innom blogger når jeg har tid, men har altfor sjelden tid til å sette spor etter meg og det er jo veldig dumt. Men altså: Flott at det fins noen som gjør det:) TAKK!

    SvarSlett
  11. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  12. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  13. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  14. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  15. This is a topic that's close to my heart... Take care! Exactly where are your contact details though?

    my webpage; chestfatburner.com

    SvarSlett
  16. Renters don't own their property, you will probably have to keep paying eHealth to
    market their products, adding more and more individuals abc and families.
    To get free quotes and learn more about the Affordable
    Care Act there was little information available to consumers when they received a premium rate increase.

    Basically, here on the layout, you see abc insurance
    pays two to one and the amount of money your loved ones.


    My webpage; ubezpieczenia zawodowe (http://docs.bizhat.com/members/profile/369603/RO03)

    SvarSlett
  17. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett