søndag 19. oktober 2008

Hyttebilder

Nå har jeg gjort om på bloggen for å få den litt kvikkere.
Var på hytta i helga og knipset noen bilder. Ser ikke ut til at jeg får til å legge teksten under hvert enkelt bilde med denne malen. Nei, lett skal det ikke være.
Tigerliljene 'Tigrinum Salmon' og 'Pink Perfection' har rukket å blomstre i år også, men har nå fått en knekk av frosten.


Thymus serphyllum - kryptimian blomstrer fint enda. Bitter bergknapp.

Mariklokke må jeg huske på å så hvert år. Synd at jeg glemte det i sommer. De er jo toårige så det blir neppe slike på meg til sommeren hvis jeg ikke finner noen som har planter å bytte bort.

Rosa 'Camplain' har utrolig lang blomstringstid.




'Tigrinum Salmon'




'Pink Perfection' henger med hodet, men den rakk tross alt å blomstre i år.
Denne skal jeg så til neste år også. Strandlevkøy har blomstret hele sesongen og har enda ikke gitt seg. Fin i krukker og som kant.






















Blodbeger og petunia holder koken enda. Plukket noen frøballonger og la til tørk i tilfelle noen får lyst på til vinteren. Selv har jeg planer om å overvintre noen hjemme på planteromet. Det gikk utmerket i fjor.

Før jeg dro hjem i ettermiddag murte jeg trauet ved trappa ferdig og fylte det opp med tang i bunnen og jord og kugjødselkompost på toppen. Så får jeg se til neste år hva jeg finner på å plante oppi sammen med kaprifolen som står der nå.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar